W górę



List otwarty Pogotowia Flagowego do Polaków w sprawie Dobrej Flagi

 
Czy flagi w Twoim mieście są właściwie eksponowane?
Tak,
dobrze wyglądają nie mam zastrzeżeń
Nie,
flagi są oplątane i jest ich mało
Nie mam zdania,
nie interesuje mnie temat flag

Liczba głosów: 1035


NIE dla Jednolitego Patentu Europejskiego

NIE
dla Jednolitego Patentu
Europejskiego


Kordula specjalistyczne wyposażenie posesji

Pogotowie Bramowe

Pogotowie Parkingowe

Dobra Flaga - Sprzedaż

Piloty do bram

O FLADZE

Najbardziej popularną flagą jest flaga państwowa, której podnoszenie reguluje Ustawa o godle, zgodnie z którą organy państwowe do jej podnoszenia są zobowiązane, natomiast, każdy z nas ma prawo eksponować flagę państwową według własnego uznania, w sposób zapewniający jej należytą cześć i szacunek.

Są kraje, np. USA, Szwecja, gdzie flagi narodowe są eksponowane na prywatnych posesjach na stałe.
Flaga narodowa Stanów Zjednoczonych na prywatnej posesjiFlaga narodowa Szwecji na prywatnej posesji

Czy my Polacy korzystamy z tego prawa?
Odpowiedź na to pytanie znajdziemy na naszych ulicach i domach oraz w naszych myślach. Bardziej wnikliwych czytelników odsyłamy do wyników ogólnopolskich badań OBOP, wykonanych na zlecenie NIK, zamieszczonych w "Informacji o wynikach kontroli używania symboli państwowych..." oraz innych informacji, umieszczonych obok. W cytowanym opracowaniu NIK rzuca hasło: FLAGA W KAŻDYM DOMU, a my dodajemy: DOBRA FLAGA W KAŻDYM DOMU, INSTYTUCJI i FIRMIE!

Obok flag państwowych i religijnych coraz bardziej popularne stają się flagi regionalne, miejskie, powiatowe, gminne, a nawet osobiste. Wyjątkową rolę w popularyzacji flag w naszym kraju odgrywa Instytut Heraldyczno–Weksylologiczny, który zajmuje się badaniem i projektowaniem flag oraz gromadzeniem wiedzy o flagach i herbach.

Potencjał tkwiący we fladze dostrzegł, oczywiście, wielki i mały biznes.
Flaga w wielkim biznesieFlaga w małym biznesie

Obecnie walka z pola bitew zbrojnych, gdzie flagi pojawiły się najpierw, przeniosła się na rynki gospodarcze. Flaga, podążając za naszą cywilizacją, w dalszym ciągu wspiera tych, którzy dostrzegają i doceniają jej siłę. Najbardziej widoczną i znaną flagą, "pracującą" w biznesie, jest potężna flaga USA, rozpięta na budynku Giełdy Nowojorskiej na Wall Street.
Giełda Nowojorska na Wall Street

Flagi firmowe są najczęściej eksponowane na pionowych masztach, które ułatwiają utrzymanie flagi w stanie rozprostowanym, co jest niezbędne, aby logo firmy i inne informacje reklamowe były czytelne. Istotnymi wadami tego sposobu wykorzystania flagi do celów reklamowych jest koszt wykonania masztu, jego obsługa oraz, często, brak miejsca na fundament masztu.
Flagi na pionowych masztachFlagi na pionowych masztach

Znacznie tańsze jest zastosowanie do celów reklamowych zwykłej flagi na drzewcu skośnym, która może być w prosty sposób zamontowana do każdej ściany lub słupa. Flaga na drzewcu skośnym pozyskuje bezpłatnie dodatkową powierzchnię reklamową z przestrzeni ulicznej, cenną, zwłaszcza, w miejskiej ciasnej zabudowie. Niektóre z polskich firm, np. Poczta Polska, dostrzegły potencjał takiej flagi firmowej i stosują ją do stałego oznaczania swoich licznych, często małych oddziałów, co kapitalnie ułatwia ich spostrzeżenie z dużej odległości. Na Piątej Alei w NY (ponoć najbogatszej biznesowo ulicy świata) takich flag jest mnóstwo.
Flagi Poczta PolskaNew York

Niestety, tradycyjna flaga na drzewcu skośnym, obok w/w cennych zalet, ma wady, które zniechęcają do szerszego jej stosowania. Należy do nich szkodliwe zjawisko oplątania się flagi na drzewcu. W przypadku oplątywania się flagi bardziej znanej, np. narodowej, mimo, że flaga traci swe walory, domyślimy się, co to za flaga. Natomiast, w przypadku oplątania się flagi mniej znanej, staje się ona nierozpoznawalna – logo firmy, napisy są nieczytelne – więc nie ma sensu jej eksponować.

Drugą wadą flagi na drzewcu skośnym jest zjawisko bezwładnego zwisania prostokątnego płata tkaniny, gdy nie wieje wiatr. Wtedy flaga przyjmuje kształt zdeformowanego trójkąta, nieruchomieje, i w dalszym ciągu jej przydatność jako powierzchni reklamowej jest wątpliwa.
Oplątana zwykła flagaOplątana zwykła flaga
Oplątana zwykła flagaOplątana zwykła flaga

Rozwiązaliśmy oba te problemy. Flaga, wg naszych wynalazków, oprócz tego, że nigdy nie oplątuje się na drzewcu, zawsze utrzymuje prostokątny, falujący kształt, dzięki czemu, doskonale nadaje się do umieszczenia na niej treści reklamowych, które są czytelne i zauważalne dla obserwatora.
Również flagi narodowe prezentują się szacowniej i, co ważne, są zgodne z Ustawą: „...flaga polska to dwa równe pasy bieli i czerwieni w kształcie prostokąta.

Dobra Flaga firmowa
Dobra FlagaDobra Flaga

Nasze hasło na dziś: PODNIEŚ FLAGĘ! To obywatelski obowiązek i dobry interes.

Zapraszamy do zapoznania się z naszą „DOBRĄ FLAGĄ”.