Chiński gigant motoryzacyjny Chery szykuje się do polskiego debiutu w 2025 roku

Nowy konkurent wstrząśnie polskim rynkiem motoryzacyjnym, gdy chiński producent samochodów Chery ogłosi oficjalne wejście na rynek w 2025 r. Znana jako największy eksporter samochodów z Chin i światowa potęga, pojawienie się Chery wzbudziło już niepokój wśród uznanych marek europejskich i japońskich.

Wejście na rynek polski i skład modeli

Podbój Chery w Polsce rozpocznie się od Chery Tiggo 7, SUV-a segmentu C, który uzyskał już certyfikat WVTA uprawniający do sprzedaży na rynkach UE. Model ten, jeden z najlepiej sprzedających się SUV-ów w Chinach, ma 4,7 m długości i może bezpośrednio konkurować z popularnymi modelami, takimi jak Kia Sportage i Hyundai Tucson.

Oprócz Tiggo 7 Chery planuje rozszerzyć swoją obecność w Europie o trzy dodatkowe SUV-y: ​​Tiggo 4 (model subkompaktowy), Tiggo 8 (kolejny SUV z segmentu C) i Tiggo 9 (SUV z segmentu D). Wprowadzenie tych modeli podkreśla ambicje Chery polegające na ugruntowaniu solidnej pozycji na rynku europejskim.

Pierwsze modele Chery Tiggo 7 mają wyjechać na polskie drogi pod koniec 2025 roku. Światowy debiut tego pojazdu miał miejsce 19 grudnia 2024 roku w Dubaju, sygnalizując tym samym chęć Chery do pozycjonowania się jako poważnego gracza na rynkach międzynarodowych.

Historia posunięć strategicznych w Europie

Chery nie jest obca na rynku europejskim. Choć będzie to pierwszy oficjalny debiut marki pod własną nazwą, marka wprowadziła już pojazdy za pośrednictwem swoich podmarek, Omoda i Jaecoo. Te strategiczne podstawy wskazują na metodyczne podejście Chery do penetracji rynku.

Globalna dominacja Chery i jej możliwości eksportowe

W 2024 r. Chery odnotowała oszałamiającą sprzedaż 2,6 miliona pojazdów, co oznacza wzrost o 38,4% w porównaniu z rokiem poprzednim. Tym, co wyróżnia Chery, jest strategia eksportu: prawie 1,14 miliona pojazdów, co stanowi prawie połowę całkowitej produkcji, wysłano na rynki międzynarodowe. Wielkość eksportu nie tylko umacnia reputację Chery jako światowego lidera, ale także stanowi ogromne wyzwanie dla uznanych graczy w Europie.

Doświadczenie Chery we współpracy z renomowanymi europejskimi dostawcami branży motoryzacyjnej, takimi jak Bosch, Continental, Valeo, Magna i Michelin, dodatkowo wzmacnia jej przewagę konkurencyjną.

Siła finansowa i ambitne cele

Przy przychodach w 2024 r. wynoszących 65,52 miliarda dolarów, co stanowi niezwykły wzrost o 45% rok do roku, Chery dysponuje wystarczającymi zasobami, aby realizować swoje europejskie ambicje. Celem firmy jest sprzedaż 3 milionów pojazdów w 2025 r., a odważny cel to 5 milionów do 2027 r. Kluczowe znaczenie dla tej strategii ma wejście na nowe rynki, takie jak Polska i szersza Europa.

Zbliżające się wejście Chery do Polski oznacza początek znaczącej zmiany w europejskim krajobrazie motoryzacyjnym. Uzbrojona w atrakcyjną ofertę produktów, sprawdzoną strategię eksportu i znaczne zasoby finansowe, Chery może stać się groźnym konkurentem. Dla europejskich i japońskich producentów rozwój marki Chery jest wydarzeniem, którego nie mogą zignorować. Scena jest przygotowana na zaciętą bitwę w nadchodzących latach.