Podczas gdy globalne wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) rośnie, polskie firmy skupiają się na podstawowej automatyzacji. Badania przeprowadzone przez Mizzox, obejmujące 15 000 małych i średnich przedsiębiorstw, pokazują, że 78% priorytetowo traktuje zarządzanie dokumentami, a 20% kładzie nacisk na efektywność płatności. Te proste narzędzia pozwalają zaoszczędzić do 20% czasu bez konieczności ponownego szkolenia lub większych zmian w przepływie pracy.
Prawie połowa pracowników w Polsce waha się przyznać przed przełożonymi do stosowania sztucznej inteligencji w obawie przed oceną lub oskarżeniem o nieuczciwość. Mimo to pracownicy wyrażają rosnące zainteresowanie doskonaleniem swoich umiejętności w zakresie sztucznej inteligencji, podkreślając rozbieżność między ciekawością a wiarą w technologię.
Choć trzy czwarte dorosłych Polaków zna termin AI, tylko 15% uważa, że dobrze je rozumie. Według ARC Rynek i Opinia mniej niż 20% wykorzystuje sztuczną inteligencję w swojej pracy. KPMG podaje, że zaledwie 28% polskich firm wdrożyło sztuczną inteligencję, choć 30% planuje to zrobić wkrótce.
Dążenie Polski do wdrożenia sztucznej inteligencji pokazuje, że preferuje stopniowe zmiany zamiast przełomowych innowacji.