Enon Musk Elon Musk zintensyfikował swoją prawną walkę z światową Federacją Reklamodawców (WFA) w sprawie domniemanego skoordynowanego bojkotu reklam na swojej platformie mediów społecznościowych, X. pierwotnie złożony w zeszłym roku w sądzie federalnym w Teksasie, pozew początkowo skierowany do WFA, CVS i Twitch. Jednak zespół prawny Muska rozszerzył teraz sprawę o Nestlé, Lego, Tyson Foods, Abbott Laboratories, Colgate-Palmolive, Pinterest i Shell International.
Spór o zmiany platformy
Kontrowersje wynikają z przejęcia przez Muska X, wcześniej znanego jako Twitter, a następnie zmiany polityki. Obejmowały one przywrócenie wcześniej zakazanych kont, usuwanie zespołów moderacji treści i demontaż działu praw człowieka odpowiedzialnego za zwalczanie politycznej manipulacji. W rezultacie główne korporacje wycofały reklamę, powołując się na obawy dotyczące jakości treści i bezpieczeństwa marki.
Bojkot reklam znacznie wpłynął na przychody X, ponieważ tylko małe i średnie firmy nadal reklamują się na platformie. Musk twierdzi, że był to zorganizowany wysiłek manipulowania standardami branżowymi i zaszkodzić jego firmie finansowo. Jego pozew twierdzi, że konkurujący reklamodawcy nie powinni wspólnie dyktować standardów bezpieczeństwa marki w sposób, który podważa dynamikę wolnego rynku.