Polska dominuje w Europie w eksporcie zniczy i latarni nagrobnych, zajmując drugie miejsce na świecie, ustępując jedynie Chinom.
Polska ugruntowała swoją pozycję wiodącego europejskiego producenta i eksportera zniczy i zniczy, a to branża, w której wyróżniają się polskie firmy. Przy zawrotnej wartości eksportu wynoszącej 764 mln euro w 2022 r. polskie produkty dominują na 17% światowego rynku. Tak znaczący udział oznacza, że co szósta świeca lub lampion na świecie pochodzi z Polski.
Globalny ranking: drugie miejsce po Chinach
Choć na świecie Polska zajmuje czołowe miejsce w Europie, wyprzedza Chiny, których eksport w tej kategorii wynosi 877 mln euro. Chiny utrzymują się na pierwszym miejscu na świecie, jednak siła polskiej produkcji ugruntowała drugą pozycję Polski, wyróżniając ją jako liczącego się gracza na arenie międzynarodowej.
Niezrównany lider Europy
W Europie najbliżsi konkurenci Polski pozostają daleko w tyle. Na drugim miejscu znajduje się Holandia z eksportem o wartości 210 mln euro, a na drugim miejscu znajdują się Niemcy z wartością eksportu 177 mln euro. Ten szeroki margines podkreśla ugruntowaną dominację Polski i odzwierciedla głęboko zakorzenioną wiedzę specjalistyczną kraju w branży.