Polskie restauracje w całych Stanach Zjednoczonych odnotowują wzrost liczby gości z okazji Narodowego Dnia Pierogów, oferując specjalne promocje i uczty skupione wokół tego kultowego polskiego dania. Od tętniących życiem restauracji po centra kulturalne – ten dzień stał się popularnym sposobem na uhonorowanie dziedzictwa kulinarnego Polski, a pierogi znajdują się w centrum uwagi.
Ustanowiony w 2008 roku Narodowy Dzień Pierogów zbiega się z rocznicą powstania Pani T’s, największego w kraju producenta mrożonych pierogów. Założona przez rodzinę Twardzików w Pensylwanii w 1952 roku firma produkuje obecnie 600 milionów pierogów rocznie. Święto to wpisuje się także w Miesiąc Dziedzictwa Polskiego, co zwiększa jego znaczenie w społecznościach polsko-amerykańskich.
W Troy w stanie Michigan Centrum Kultury Polsko-Amerykańskiej organizuje bufet z pierogami, oferujący nieograniczoną liczbę porcji dziewięciu rodzajów za 25,95 dolara, co trzeci rok z rzędu przyciąga tłumy. Podobne wydarzenia odbywają się w miastach takich jak Nowy Jork, Chicago, Buffalo i Filadelfia, gdzie restauracja Little Walters oferowała bezpłatne pierogi i wyprzedaną dziewięciodaniową ucztę z pierogami.
„Pierogi to świetny sposób na promocję polskiej kuchni” – mówi Alicja Karlic, dyrektor Polskiego Centrum Mediów w Michigan. W miarę wzrostu popularności Narodowego Dnia Pierogów polskie restauracje w całych Stanach Zjednoczonych nadal przyciągają miłośników jedzenia, którzy chcą delektować się tym ukochanym daniem.